Chanel Telegram Resepi Jom Join PERCUMA. Setiap Hari Terima Resepi Ke Henfon Anda

Apam Balik adalah sejenis kuih tradisi Malaysia, Indonesia dan Singapura. Ia sesuai dijamah pada waktu pagi dan petang secara santai. Sekarang, terdapat pelbagai perisa Apam Balik seperti coklat, vanilla dan strawbery. Namun tidak dapat menandingi perisa asli Apam Balik tersebut. Begini cara cara untuk membuat Apam Balik Gebuuu. Bahan-bahan Diperlukan: 2 cawan tepung gandum ½ cawan gula 1 sudu teh ...

Ramai yang nak kan resepi inti samosa ini. kalau nak sedap rempah kari kena letak lebih. Jangan kedekut2 tau. kalau sedap boleh buat frozen, Boleh jual. Bukan sahaja boleh jual, kita juga boleh simpan dan bila bila sahaja boleh goreng. Jom cubaaa, resepi best ni.   Bahan-bahan Diperlukan: Kulit Popia Gam Tepung Minyak Masak Kentang/keledek kuning Ayam/ Daging Cincang Bawang ...

Kuih abok-abok ni memang femes kalau bulan puasa. Sampai je kat gerai mungkin dah habis, tak sempat nak beli dan merasa. Balik dengan hampa kalau memang kuih abok-abok menjadi idaman untuk dinikmati hari itu. Jadi, jom kita buat sendiri. Resepi Kuih Abok-Abok Sagu Bahan-Bahan 2 1/2 cawan biji sagu hijau 2 cwn kelapa parut 2 sudu kecil garam atau secukup ...

Buah kelapa banyak pula kat kampung ni. Daripada dibiarkan rosak, lebih baik digunakan untuk masakan. Apa lagi masakan selain masak lemak dan kari ya? Aha, kuih koleh kacang. Lama juga tak makan kuih koleh kacang.  Hari ni buat kuih koleh kacang pun sedap untuk minum petang. Jom kita try resepi ni sekarang. Resepi Kuih Koleh Kacang Bahan-Bahan Bahan-bahan ini terbahagi ...