Chanel Telegram Resepi Jom Join PERCUMA. Setiap Hari Terima Resepi Ke Henfon Anda

Sajian Thailand memang enak dan kena dengan citarasa orang Malaysia. Masam, pedas dan cukup rencahnya menjadikan hidangan-hidangan dari sana cukup popular. Salah satu menu yang sedap dan unik yang wajib dicuba ialah Siakap Kengsom ni. Ada kangkung lagi dalam masakan ini, barulaa seimbang dengan semua zat. Mari kita lihat resepinya. Bahan-bahan Diperlukan : Bawang merah Bawang putih Lada merah besar ...

Masakan ikan siakap memang menjadi kegemaran ramai. Tambah pula jika dapat menikmati masakan yang diidamkan. Jika makan di kedai kadangkala tidak menepati cita rasa sebagaimana yang diinginkan. Kalini Resepikini.com kongsikan resepi Ikan Siakap Masak Tomyam. Istimewa dihidangkan untuk sekeluarga makan tengahari mahupun malam. Bahan-bahan Diperlukan : 2biji bawang merah (kisar) 3 ulas bawang Putih (kisar) Cili padi (kisar) 1 inci ...

Kek buah kukus memang sangat disukai orang ramai kerana rasanya yang sedap dan juga memiliki aroma yang sangat wangi dan menyelerakan. Cara membuat kek buah sangat senang, tidak leceh dan tidak memakan masa. Bahan-bahan untuk membuatnya pun senang dijumpai. Mari kita lihat cara-caranya. Bahan-bahan Diperlukan : 250gm mentega 320gm gula pasir 60ml air panas 500gm buah campur kering (mix fruits) ...

Pasti ramai antara kita suka minum teh tarik atau kopi susu kan? untuk buat air saja pasti menggunakan setengah tin susu. Apa kata kita buat sendiri susu pekat manis tu. Senang saja sebenarnya nak buat susu pekat manis. Rasa pun sama je dengan yang dibeli. Boleh jimat sikit duit pada zaman serba tinggi kos kan. Mari kita lihat cara-caranya. Bahan-bahan ...

Brokoli goreng renyah dan pedas sebenarnya boleh dibuat sendiri di rumah. Rasanya pula tidak kalah dengan buatan restoran. Brokoli goreng tepung boleh dijadikan kudapan yang enak, anak-anak juga pasti suka. Hanya menggunakan Tepung bumbu, tepung kaldu bubuk dan tepung gandum sahaja brokoli bisa terasa renyah apabila gigit memang akan sedaplah. Jom cuba, berikut adalah resepinya. Bahan-bahan Diperlukan : 1 bonggol ...

Dadih memang enak, makan pulak sambil menonton TV bersama keluarga tanpa sedar tiba-tiba dah habis. Teksturnya yang lembut dan pelbagai rasa, menjadikan manisan ini kegemaran ramai, terutamanya kanak-kanak. Di pasaran terdapat banyak serbuk-serbuk dadih segera yang diijual. Namun, kita juga boleh hasilkannya sendiri di rumah. Lebih jimat, mudah serta sedap ! Jom lihat dan cuba resipi perkongsian Resepikini.com. Berikut adalah ...

Khasiat air bunga telang memang banyak. Bunga Telang merupakan sejenis tumbuhan yang menjalar pada pokok lain, tiang, pagar atau kayu sokongan. Jika di Kelantan, bunga ini juga dikenali dengan nama bunga nasi kerabu kerana ia boleh digunakan untuk mewarnakan nasi kerabu menjadi biru. Bunga Telang atau nama saintifiknya, Clitoria ternatea selain sering digunakan dalam masakan dan minuman juga punya banyak ...

Kek Coklat Moist & Kek Cheese antara yang selalu menjadi kegemaran pelbagai lapisan masyarakat. Jika terasa ingin makan kek pasti terbayang dua jenis kek ini sahaja kan? Apa kata sesekali kita cuba tukarkan menu kepada Blueberry Cheesecake ini pulak. Rasanya juga sangat sedap, terasa masam manis bluueberry digabungkan pulak dengan kelemakan cream cheesenya pula lagi bertambah sedap. Cara untuk membuatnya ...

Ikan lampam sungai atau nama saintifiknya Barbonymus schwanenfeldii memang merupakan spesies yang dikenali ramai di Malaysia. Juga dikenali sebagai tinfoil barb, spesies lampam merupakan ikan airtawar tropika yang berasal dari Asia Tenggara dan merupakan spesies ikan daripada keluarga Cyprinidae. Spesies ini pada asalnya dijelaskan oleh Pieter Bleeker dalam genera Barbus schwanenfeldii. Ikan lampam nii enak digoreng ranggup sahaja, jika dibuat ...

Ais krim dan Coklat dengan kanak-kanak tidak dapat dipisahkan, ia bagaikan 'Aur dengan tebing'.  Bagi ibu bapa yang boleh dikatakan golongan berada pasti tidak kisah untuk membeli ais krim dan coklat untuk dibuat stok dirumah. Namun bagi ibu bapa yang dikategorikan dalam golongan kurang berada pasti terbeban jika membelinya dengan banyak. Tambahan pula coklat jenis Kit Kat ini boleh tahan ...