Chanel Telegram Resepi Jom Join PERCUMA. Setiap Hari Terima Resepi Ke Henfon Anda

Perut lapar tapi memang malas nak keluar beli makanan, nak masak pun tak berapa rajin. Takkan nak makan mee segera lagi. Mesti bosankan ?  Resepi best yang kita boleh olah daripada mee segera ialah dengan membuat kerabu maggie, fuhh sebut ja dah kecur air liur, memang sedaplah. Mee segera juga adalah antara makanan ’emergency’ yang disukai ramai, tak kiralah oleh ...

Spaghetti Carbonara berasal dari Italia, dan sudah berkembang hingga luar Eropah. Spaghetti carbonara ialah pasta yang dihidangkan bersama sos yang berasaskan telur, keju, dan daging.  Spaghetti carbonara sangat sesuai dihidangkan untuk makan bersama rakan ataupun keluarga. Rasanya yang unik dengan cheese dan daging membuat ia menjadi kesukaan ramai namun harganya agak mahal. Juga biasanya spaghetti carbonara hanya tersedia di restaurant ...

Mee goreng Basah merupakan makanan yg berasaskan dari mi kuning . Selalunya , kita akan buat mee goreng biasa bukan ? Tetapi dengan menu kali ini kita membuat kelainan dengan membuat mee goreng basah . Mee goreng basah jugak boleh dihidangkan tika siang mahupun malam . Mee goreng basah ini jugak boleh dimakan oleh pelbagai lapisan masyarakat mahupun berbeza budaya ...

Kue tiau Ladna berasal dari negara jiran iaitu Thailand . Selain itu , kue tiau Ladna juga mendapat permintaan tinggi di negara jiran (Thailand) dan juga negara kita(Malaysia) . Oleh sebab itu, anda mestilah mencuba menu Kue tiau Ladna ini kerana sangat mudah dan ringkas . Manakala , bahan yang digunakan juga sudah pasti sedia ada di rumah anda . ...

Maggi Tomyam merupakan salah satu makanan yang berasal dari negara jiran iaitu Thailand . Tomyam juga boleh dimakan bersama nasi atau jenis mi yang lain seperti ,  bihun, maggi ,kue tiau dan mi kuning . Tomyam juga boleh dimakan begitu sahaja tanpa menambah nasi atau jenis mi, sudah enak dengan kelebihan estrak tomyam paste itu sendiri . Tetapi , menu ...

Sebut sahaja resepi mee kari terbayang dalam kepala kuah kari yang sedang elok digandingkan bersama fishcake, fishball, isi ayam, telur rebus dan pelbagai jenis lauk lagi. Kali ini Resepikini.com nak bagi resepi mee kari istimewa khas untuk anda. Bahan-bahan Diperlukan: 4 bji bawang merah blend 1 labu bawang putih blend 2 pek serbuk kari daging (yang kecil) 1 senduk cili ...

Laksam merupakan menu yang berasal dari negeri Kelantan dan Terengganu. Mesti ramai yang suka menu laksam ini bukan? Sudah pasti semua dah tahu akan kesedapan makanan laksam ini. Tambahan pula terdapat ulam-ulaman segar seperti hirisan bungan kantan, daun kesum, timun, kacang dan lain lain. Selalu beli di kedai tak puas makan, apa kata kita buat sendiri di rumah. Berikut adalah ...

Rakyat Malaysia sangat menggemari masakan mamak. Contohnya Nasi Kandar, Capati dan Mee Goreng Mamak. Memandangkan sekarang perintah kawalan pergerakan di malaysia sedang berkuatkuasa. Semua kedai makan telah diarahkan tutup maka Mee Goreng Mamak pun sudah susah didapati. Maka marilah kita mencuba resepi yang sedap ini. Bahan-Bahan Mee kuning 1 bungkus Udang sederhana (buang kulit) Bawang Putih(hiris) Bawang Merah(hiris) Kicap cair ...

Hujan-hujan ni kalau makan makanan berkuah pun sedap jugak kan. Mee kuning ada di dapur, stok daging dan tulang pun ada. Apa kata kita buat Mee Bandung pula hari ini. Jom tengok apa lagi bahan-bahan untuk buat mee bandung tersedap ini. Bahan-Bahan Mee kuning Cili kering Bawang besar Bawang putih (dikisar) Kacang tanah (goreng dan kisarkan) Udang kering (dikisar) Daging ...