Chanel Telegram Resepi Jom Join PERCUMA. Setiap Hari Terima Resepi Ke Henfon Anda

Sate diperbuat dari kepingan daging potong yang dicucuk menggunakan lidi kelapa atau buluh. Kebiasaanya, sate akan diperap menggunakan bahan-bahan tertentu yang kemudianya dibakar menggunakan arang kayu. Berikut merupakan bahan dan cara-cara membuat sate yang mudah. Bahan-bahan Diperlukan: Ayam seekor (ambik isi saja potong dadu cuci & toskan) BAHAN BLEND 2 Labu bwg besar 1 labu bwg putih 2 inci halia ...

Telur Bistik sangat mudah cara masaknya dan pastinya sangat sedap. Cukup berselera  jika dimakan bersama nasi panas dan telur bistik sahaja. Malahan telur bistik ini sudah seimbang dengan sumber protein dari telur dan sayur-sayuran campur yang dimasukkan ke dalam bahan kuahnya. Anak-anak pasti suka dengan telur bistik ini. Jom cuba. Bahan-bahan Diperlukan: Telur Ayam (Potong dadu goreng dahulu) Bawang putih ...

Hidangan Puding Karamel merupakan antara pencuci mulut yang menjadi kegemaran ramai. Gandingan ideal pudingnya yang berlemak dengan teksturnya yang lembut, rasa pahit manis gula karamel yang lazat, malah cukup enak dinikmati ketika sejuk. Bahan-bahannya pun tak lah banyak mana dan cara-caranya membuatnya pun cukup mudah. Bila buat sendiri, lebih puas hati.   Bahan-bahan Diperlukan: Gula Hangus 3/4 cawan gula-dibuat gula ...

Kalau fikir nak diet bulan puasa ni, jauhilah diri anda daripada masakan ini. Sebabnya kalau sepinggan nasi memang tak cukup. Sekali tambah akan jadi bertambah-tambah. Habis makan nasi, hirup kuah pula. Nak tahu tak cara buat singgang daging ni? Ini resepi singgang daging Kelantan style. Resepi Singgang Daging Kelantan Style Bahan-Bahan 1/2 kg daging - hiris/potong kecik * 1½ inci ...

Matahari terik betul-betul atas kepala ni. Layan cendol waktu panas macam ni memang sedap. Tapi ada cendol yang tak kena dengan tekak pula. Buat sendiri je lah kalau macam tu. Tak susah pun nak buat cendol. Boleh tengok resepi dibawah untuk menikmati cendol padu ni. Resepi Cendol Padu Bahan-Bahan 2 cawan tepung beras 3 sudu tepung ubi 1 sudu kecil ...